suusopavontuur.reismee.nl

Het is gelukt!!

Dromen zijn zeker geen bedrog! Dat bleek vorige week wel toen ik na een paar hectische weken mijn eerste kledinglijn mocht lanceren tijdens de UNYPA Y-PLUS finale. Een heel bijzonder evenement mede georganiseerd door de Verenigde Naties om het stigma rondom HIV aan te vechten. De finalisten zijn geen professionele modellen maar 9 jongens en 9 meisjes vanuit het hele land die als ambassadeur aan de slag gaan. Alle deelnemers zijn HIV positief en voor velen is het de eerste keer dat ze publiekelijk voor hun status uitkomen. Tijdens de finale delen ze hun persoonlijke verhaal over hoe HIV hun leven beïnvloed. Enorm knap maar ook emotioneel omdat het soms onvoorstelbaar is hoe men in 2022 nog steeds gediscrimineerd wordt vanwege HIV. Een paar dagen voor de show heb ik ze allemaal ontmoet toen ze nog volop in de trainingen zaten. Toen waren ze nog redelijk onzeker en zenuwachtig voor wat komen ging. Woensdagavond was het zover en stonden er ineens 9 hele zelfverzekerde meiden voor mijn neus in mijn eigen collectie. Waar ik inmiddels ook zenuwachtig en vooral heel erg moe was stonden we allemaal lichtelijk paniekerig achter het podium. Zoals een echte professional stond ik backstage en heb ik dus de show zelf niet eens kunnen zien. Na afloop mocht ik het welbekende rondje op het podium doen en oh wat heb ik daarvan genoten! Een aantal hele goede vrienden zaten op de eerste rij en het hele productieteam van de show ken ik ook goed dus het gejuich was tot ver te horen. Overladen met bloemen en mooie woorden heb ik de rest van de avond met een enorme glimlach rondgelopen. Het is gelukt! Ik heb een eigen kledingcollectie! En niet zomaar een… Gemaakt van handgewoven Oegandees katoen en de sieraden van koehoorn. De gehele productieketen is Oegandees waardoor de lokale economie profiteert. De collectie gaat nu in de verkoop en alle opbrengsten gaan terug naar A Woman’s Worth. Een dergelijke collectie is nooit eerder gemaakt dus dat maakt het extra bijzonder. Ik heb veel positieve feedback gekregen van mijn (inmiddels) collega ontwerpers en stuk voor stuk waren ze onder de indruk van wat ik in korte tijd voor elkaar heb gekregen. Na afloop was ik meer dan moe en gelukkig kon ik afgelopen weekend even op adem komen en nagenieten. We gaan op korte termijn een fotoshoot plannen zodat de outfits goed tot hun recht komen. Helaas kreeg de organisatie de deal met de tv-zender niet rond dus de show is niet uitgezonden maar ik heb een aantal foto's toegevoegd!

Nee, veel tijd om te relaxen is er nog niet want afgelopen vrijdag heb ik de sleutel van ons nieuwe kantoor in ontvangst mogen nemen. De verhuizing staat gepland dus dit zijn dan echt de laatste loodjes van het jaar. Op 16 december sluiten we voor een welverdiende kerstvakantie en zelf ga ik ook zeer zeker genieten van een paar vrije weken! Er staan nog wel wat evenementen op het programma dus de rode loper jurken kunnen nog niet in de kast.

Na alle hectiek eerder dit jaar ben ik zo blij dat we het jaar op een positieve manier kunnen afsluiten! Uiteraard heb ik genoeg plannen voor volgend jaar en door de toenemende vraag naar ons werk hopen we meer vrouwen toegang te kunnen geven tot onze programma’s. Helaas kunnen we ons werk niet uitvoeren zonder financiële hulp en daarom ga ik de komende weken weer flink aan de slag om donaties te werven. Elke euro is enorm welkom en wordt absoluut goed besteed. Mocht je een bijdrage willen doen dan kan dat via onderstaande link en uiteraard mag deze link zoveel mogelijk gedeeld worden.

https://www.geef.nl/nl/actie/empower-through-fashion

Alvast heel erg bedankt en bij deze ook alvast hele fijne feestdagen!!

Liefs uit Kampala!

Reacties

Reacties

Leo Wethly

Mede namens Louise wens ik je van harte proficiat met dit mooie succes. We wensen je een mooie fotoshoot en geweldige resultaten bij de collectieverkoop en de donatiewerving toe, maar blijf op jezelf en je gezondheid letten: take care! Heel fijne feestdagen, groetjes van Leo & Louise

Lucresa

Dank voor het reisverslag en gefeliciteerd met je kleding lijn.
Ik ontvang graag tzt een aantal foto’s van de sieraden gemaakt van koehoorn.
Heel veel succes gewenst en fijne feestdagen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!