suusopavontuur.reismee.nl

And the winner is........

Na de modeshow kwam er een enorme verrassing die niemand aan zag komen…. Naar aanleiding van de show werd ik gevraagd als spreker tijdens een master class voor modellen om uit te leggen hoe belangrijk het is om ook onbetaald werk te doen en wat de voordelen hiervan zijn. Het was niet zomaar een master class maar een voorbereidende bijeenkomst voor een van de grootste evenementen in de Afrikaanse mode-industrie. Enorm vereerd deed ik mijn verhaal en zat ik tussen de crème de la crème van de industrie. Een superleuke ervaring en na afloop werd ik door Brian uitgenodigd als VIP gast voor de grote show! Brian is de man achter de Abryanz Style and Fashion Awards en is DE stylist in Oeganda die alle bekendheden kleedt. Niet zomaar een ticket maar een VIP ticket inclusief rode loper…… Ja daar werd ik lichtelijk zenuwachtig van aangezien de show bekend staat als het allergrootste rode loper evenement in heel Afrika! Het wordt op een aantal tv-zenders live uitgezonden en niet alleen in Oeganda. Maar ja, wanneer krijg je nou zo’n uitnodiging? Dus hup aan de slag voor een jurk want er zijn bepaalde kledingvoorschriften en een dergelijke jurk heb ik zeker niet in mijn kast hangen. Met Nancy en Robert heb ik een jurk ontworpen en zijn we stoffen gaan kopen. In verband met alle camera’s etc. kom je er ook niet vanaf met een beetje make up dus ik had ook iemand nodig die mijn haar en make up kon doen. Binnen een paar uur was alles geregeld en kon ik rustig wachten tot ik mijn debuut zou maken op de rode loper. Totdat het ene telefoontje van Brian kwam… Susan ik heb goed nieuws voor je… Gefeliciteerd, de Positive Change Award wordt dit jaar aan jou uitgereikt! Ik wist niet meer hoe ik het had en tranen rolden over mijn wangen. Dit was werkelijk de grootste kers op de taart die ik me maar kon wensen. 2019 is een moeilijk jaar geweest voor A Woman’s Worth en aangezien de financiële middelen niet toereikend zijn worden we genoodzaakt om misschien tijdelijk te stoppen. Ik mocht het nieuws maar met 2 teamleden delen en dit was misschien nog wel het moeilijkste. Ik had het wel van de daken kunnen schreeuwen omdat het team zo ontzettend hard heeft gewerkt de afgelopen maanden. Maar daar ging ik dan….. mijn haar en make up volledig in stijl en ik voelde me net een Hollywoodster in mijn glitterjurk op naar de rode loper…. Wat een ervaring! Precies zoals je het ziet op tv en vanuit allerlei hoeken werd er geschreeuwd om te poseren voor de camera. Te midden van bekend Afrika werden Jennifer en ik naar binnen begeleid en daar mochten we plaatsnemen tussen alle genomineerden. De Positive Change Award is 1 van de 2 awards waarbij er niet gestemd kon worden. De winnaars worden door een panel met zeer gerenommeerde mensen uit de mode-industrie bepaald. Dat maakte het voor mij extra bijzonder omdat dit hele grote namen zijn en die hebben dus besloten om de award aan Susan Geurts uit te reiken….. Ik had mijn speech goed voorbereid en ik was er klaar voor! Toen kwam het moment waarop de magische woorden “And the winner is….” werden uitgesproken. Ik maakte mijn weg naar het grote podium en met alle lichten en camera’s op me gericht vergat ik spontaan mijn speech. Ik ben gaan praten en kon me na afloop geen woord meer herinneren haha. Er lagen tientallen fotografen voor het podium en alles leek een film. Na de uitreiking kon ik gelijk door voor een tv-interview en ineens was ik dan de award-winnende Susan! Gelukkig was ik een van de eerste die een award in ontvangst mocht nemen dus ik heb volop van de rest van de show mogen genieten. En oh wat was het een spektakel! Er waren ontwerpers vanuit de hele wereld en zeker geen kleine namen. Het podium, licht en geluid werd gedaan door dezelfde organisatie die het ook bij ons deed en inmiddels weet ik dat de eigenaar een belangrijke rol heeft gespeeld voor mijn award. Ik zal foto’s en een korte video toevoegen zodat jullie een beter idee hebben van wat er allemaal gebeurde. Robert zat ook in de zaal maar door zijn enthousiasme vergat hij te filmen dus er is weinig materiaal bekend. Maar het staat in mijn geheugen opgeslagen en dit vergeet ik nooit meer! Enorm dankbaar en een enorme waardering voor het team! Dit gaat uiteraard groots gevierd worden! Ik heb ontzettend veel reacties gekregen en werd zelfs al een paar keer herkend… De mooiste reactie kwam van de kinderen thuis…. Auntie Susan!! You won the World Cup!!!

Morgen is het mijn verjaardag en terwijl je zou denken dat ik na de award weinig te wensen zou hebben, hebben ik er toch 1. Zoals ik al aangaf is het financieel een heel zwaar jaar geweest voor A Woman’s Worth en we hebben elke euro heel hard nodig op dit moment om ons werk voort te kunnen zetten. Het winnen van een award is meer dan fantastisch maar het levert helaas op dit moment geen geld op. Mocht je dus iets voor mijn verjaardag willen doen dan is een donatie zeer welkom. Onze campagne loopt nog steeds dus er kan via onderstaande link gedoneerd worden.

https://www.gofundme.com/manage/eduatie-voor-moeders-in-oeganda

Elke euro is meer dan welkom en uiteraard mag de link zo vaak mogelijk gedeeld worden!

Met een enorme verkoudheid ga ik mijn koffer inpakken en richting Nederland vertrekken zaterdag en ik kijk er naar uit om even rust te nemen. Het is een enorm hectisch jaar geweest maar ik ben heel erg trots op alle resultaten!!

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en de meeste van jullie zie ik in de komende weken!!


Liefs uit een stormachtig Jinja!


Susan





Reacties

Reacties

Anita

Super Susan wat jullie daar allemaal neer hebben gezet.
Ik wens jullie heel veel geluk en ga zeker wat doneren.

Groetjes Anita

Leo Wethly

Susan,
Jouw verhalen gelardeerd met foto's en video's laten heel mooi zien welke succes story jij daar in Oeganda neerzet. En je verhaal maakt eens temeer duidelijk hoe jij je betrokken voelt met het wel en wee van de vrouwen aldaar. A Woman's Worth is een begrip geworden en de door jou gewonnen trofee is daar een bewijs van. Hulde voor je inzet, die trofee heb je Ă©cht verdiend!
Wij wensen jou van harte proficiat met je verjaardag, een mooie dag en nog vele jaren in goede gezondheid! Verder wensen wij jou een heel fijne vakantie toe, heel gezellige feestdagen bij pap en mam en last but not least een gezond en succesvol 2020 voor jou en voor A Woman's Worth.
Van onze sponsoring ben je voor komend jaar ook weer verzekerd!
Groetjes, Leo & Louise

Fam. Fransen

Met intresse je verhalen gelezen. De award heb je voor 100% verdiend voor je inzet en betrokkenheid.
Wij wensen je fijne feestdagen en een heerlijke vacantie in Nederland. Groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!