suusopavontuur.reismee.nl

Back in town again!

Na 8 maanden in Nederland te zijn geweest was het heerlijk om na een lange reis weer te landen op Entebbe airport. Op het vliegveld kom ik al de eerste bekenden tegen en dan voelt het dus ook meteen weer vertrouwd! Ik heb een kleine maar fijne kamer in het guesthouse waar ik het komende half jaar woon en ik heb zelfs de luxe van een enorm groot privé dakterras! Er wonen hier nog een aantal bekenden van de vorige keer en dit keer ook een aantal Nederlanders dus dat is ook wel gezellig. Na een paar uurtjes slapen ging ik vrijdag met een smile van oor tot oor op de boda (motortaxi) naar “mainstreet” om de eerste boodschappen te doen. Ik word overal herkend en iedereen is dolenthousiast om me weer te zien. Niet veel later begint mijn telefoon te rinkelen en dit gaat al een paar dagen zo…. Susan, are you back in town?? Ik kan me niet herinneren dat de cassière van de jumbo zo blij was om me weer te zien toen ik in Nederland terugkwam haha.

Ik geniet weer van de levendigheid op straat, het enthousiasme van de mensen en uiteraard de oegendese knulligheid. Ik word wakker van het geluid van allerlei vogels en mag weer genieten van een heerlijk ontbijt met verse ananas en meloen. Al koffie drinkend zit ik nu op te veranda te genieten van het mooie uitzicht op de tuin met prachtige tropische bloemen en de wind laat de palmboombladeren lekker wapperen.

De afgelopen dagen heb ik het nog een beetje rustig aan gedaan en heb mijn kamer ingericht en met vrienden afgesproken. Natuurlijk mocht ook een relaxte zondag aan het zwembad met uitzicht op de Nijl niet ontbreken! Het is bijzonder hoeveel mensen al van het bestaan van mijn project weten terwijl ik deze mensen soms zelf niet eens ken. Gisterochtend heb ik met Stella afgesproken en ze is nu officieel de eerste medewerker van A Woman’s Worth! Tot in tranen geroerd was ze toen ik haar de baan aanbood. Ze is zelf alleenstaande moeder van 2 kinderen en probeert op allerlei manieren voor zichzelf ook nog een studie te financieren. Ze gaat me helpen met de opstart en zal de eerste trainingen voor haar rekening nemen. Kenneth van het partnerproject X-Suba gaat me de komende tijd ook veel ondersteunen en later deze week gaan we de eerste 10 vrouwen selecteren die aan de trainingen deel mogen gaan nemen. Ook gaan we op zoek naar een geschikte locatie waar de trainingen gegeven worden en volgende week ga ik persoonlijk kennismaken met alle vrouwen en hun bedrijfje bezoeken. Er is de afgelopen maanden al veel vraag geweest naar de trainingen vanuit de vrouwen en zelfs vanuit een internationale organisatie heb ik al de vraag gekregen of ze vrouwen aan kunnen melden. Het plan wordt hier dus nog steeds heel enthousiast ontvangen en ik kan niet wachten om te starten! Uiteraard zijn er al wat plannen gewijzigd en dit zal de komende tijd nog regelmatig gaan gebeuren. Ik ga deze week ook beginnen met de registratie van het project in Oeganda en dit gaat natuurlijk gepaard met het nodige corruptiegeld. Gelukkig heb ik vrienden die alle benodigde ambtenaren kennen die de formulieren moeten ondertekenen en dus hoop ik dat over een paar weken de registratie rond is! Het is heel fijn om van zoveel mensen hulp te krijgen en er zullen nog genoeg tegenslagen gaan komen maar voor nu ben ik heel blij dat ik de stap heb genomen!

Ik ben dus veilig gearriveerd en het is heerlijk om weer terug te zijn! Ik probeer jullie de komende maanden zoveel mogelijk op de hoogte te houden en gelukkig heb ik hier thuis goed internet dus Nederland is nooit ver weg! Uiteraard wil ik iedereen ook bedanken voor de donaties en natuurlijk is nog steeds elke euro van harte welkom! Het geld is vooral nodig om trainers te kunnen betalen en om een locatie te kunnen huren waar deze trainingen plaats kunnen vinden. Hoe meer maandelijkse donaties er binnenkomen hoe meer stabiliteit het project krijgt en hoe meer vrouwen we kunnen helpen.

Liefs uit Jinja!

Reacties

Reacties

Femke

Gaaf Suus! Leuk om te lezen! X

Leo Wethly

Wat een leuke, positieve start! Geweldig voor jou dat je met zoveel enthousiasme bejegend en ontvangen wordt. Dat moet je wel een extra kick geven. En het zal je ongetwijfeld helpen bij de tegenslagen die - zoals je zelf al zegt - ongetwijfeld zullen komen. Maar je moet maar zo denken: elke positieve ervaring en elk succes nemen ze je niet meer af.
Ik wens je mede namens Louise HEEL VEEL SUK6 en tot mails!

Margriet Arts

Susan fijn dat je een goede reis hebt gehad. Heel veel succes met je project en geniet er van.

Mar Jacobs

Hallo Suzan

Genoten van je mooie verslag, heel veel succes met je project.

Cocky Boogerd

Hoi Suzan,

Mooi verslag en ik ben blij met je succes.
Wil je graag een financiele ondersteuning geven. Wat is het banknummer en adres van je project?

Petje af en ook groeten aan Bella van Kees en Cocky.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!