suusopavontuur.reismee.nl

Back to basic

Hallo allemaal!

Even een verslagje voordat ik morgen naar mijn hutje in het binnenland vertrek!
Vrijdagochtend zijn we de geiten gaan kopen en dit was natuurlijk weer een heel avontuur. Ik heb namens jullie 3 grote melkgeiten kunnen schenken aan het weeshuis!! Andere vrijwilligers hebben er ook een aantal gekocht dus ze hebben nu 5 vrouwtjes (waarvan er 2 zwanger zijn) en 1 mannetje. 4 Nederlandse meiden hebben een afrastering gedoneerd dus ze waren zo blij bij het weeshuis! Ze hoeven nu geen poedermelk meer te kopen voor de baby\'s dus dat gaat ze veel geld besparen wat ze kunnen gebruiken voor extra eten etc. Ze zijn ontzettend dankbaar dus namens alle kindjes: bedankt!!
Vrijdagavond zijn we met alle vrijwilligers op stap geweest en dit was natuurlijk effe anders dan in Nederland maar zeker leuk om een keertje mee te maken!
Zaterdagochtend ben ik voor het eerst alleen (jihaaaa) op pad gegaan om wat dingen te gaan kopen en zo\'n ritje op de boda geeft dan toch een enorm gevoel van vrijheid! Heb alles gevonden wat ik nodig had en zelfs voor een zeer goede prijs haha. Daarna lekker gaan zwemmen bij een luxe resort in de buurt dus dat was wel een fijne afwisseling.
Vanmorgen een heerlijke wandeltocht gedaan in een regenwoud in de buurt van Jinja en gezien alle indrukken was ook dit een heerlijke afwisseling. Morgenvroeg vertrekken we naar het binnenland en kan het volgende avontuur na een rit van 4 uur beginnen! Komende dagen dus geen electriciteit en geen water meer dus gaat een flinke uitdaging worden. Hoop dat het project snel opgestart gaat worden. De 25 vrouwen hebben al 3 maanden les gehad en ik ga ze proberen de tassen etc te laten maken zodat ze deze kunnen verkopen. Het wordt hoe dan ook weer een onvergetelijk avontuur en laat jullie volgend weekend weten hoe het is geweest!