suusopavontuur.reismee.nl

Warm welkom

Hallo allemaal!

Even een berichtje om te laten weten dat alles goed gaat en dat ik inmiddels in Jinja ben! De eerste dagen heb ik doorgebracht in het guesthouse van Travel4Change in Kampala. Het is hier ontzettend warm momenteel en ikmoet er echt even aan wennen.Behalve het bespreken van de projecten heb ik dan ook niet zoveel gedaan. Zondag ben ik naar Jinja gegaan en het is erg leuk om iedereen weer te zien! De verkopers op de markt herkennen me nog en wisten zelfs nog dat ik op 24 december naar huis ben gegaan haha. Het voelt ook net alsof ik niet weg ben geweest en ik weet nu natuurlijk precies waar ik naartoe moet en hoe alles werkt. Gisteren ben ik samen met Marianne naar het binnenland gegaan en dat was weer als vanouds. De vrouwen in het naaiatelier wisten niet dat ik weer terug was dus ze kwamen letterlijk naar ons toe gerend voor een flinke omhelzing. Het was een bijzonder moment en ze krijgen nu ook extra les in het atelier dus de kwaliteit van de tassen is al enorm verbeterd. Vandaag ben ik in het weeshuis geweest om alles een beetje voor te bereiden en om met een aantal vrijwilligers kennis te maken. De groep met kinderen is nu kleiner en veel kinderen zijn de afgelopen 2 maanden teruggeplaatst dus dat is positief. Morgen start ik officieel met mijn werk en er is heel veel te doen dus ik heb er ontzettend veel zin in! Het voelt goed om weer terug te zijn en ik ga er enorm van genieten! Ik woon nu in een huis met voornamelijk Oegandezen en ik heb de luxe dat er iemand voor nog geen euro per dag een heerlijke maaltijd voor ons maakt. Over de afschuwelijke anti homo wet wordt hier overigens nauwelijks gesproken en het is dus ook gewoon veilig.

De eerste dagen zijn voorbij gevlogen en ik heb zo’n vermoeden dat de komende maanden ook snel zullen gaan dus reden te meer om volop te genieten van elke dag hier!

Groetjes uit Jinja!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!