suusopavontuur.reismee.nl

Missie geslaagd!

Hallo allemaal,


Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de felicitaties en de vele berichten die ik heb gehad! Ik heb mijn verjaardag zeer uitgebreid gevierd en deze ga ik dan ook echt nooit meer vergeten! Donderdagavond zijn we met de Nederlandse vrijwilligers gaan eten en werd ik getrakteerd op een heerlijk taartje! Vrijdag was mijn laatste dag in het weeshuis en het voelt heel raar om afscheid te nemen. Er gaan veel vrijwilligers weg voor kerst dus de kindjes voelen dat ook wel aan. Ik heb de hele ochtend dus nog even lekker met ze geknuffeld en ze \'s middags naar bed gebracht voordat ik vertrok. Ik heb mijn project van het naaiatelier overgedragen aan 2 andere vrijwilligers en ik heb er alle vertrouwen in dat ze het goed voort gaan zetten. Met de winst van de verkoop van de tassen en een extra donatie van andere Nederlanders heb ik gisteren weer heel veel stoffen en ander materiaal voor de vrouwen kunnen kopen dus ze kunnen voorlopig weer vooruit! Ik vond het heel lastig om het uit handen te geven want het project is toch wel een beetje mijn \"kindje\" geworden. Ik heb hoe dan ook mede dankzij jullie donaties een geweldig project kunnen opstarten en de vrouwen hebben vanaf nu een inkomen en dat was ook mijn doel! Mijn missie is dus geslaagd!!


Vrijdagavond heb ik mijn verjaardag/afscheid op z\'n Oegandees gevierd en dus veel eten, drank en dansen! Ik heb een Oegandese vrouw het eten laten maken en Jackson is druk bezig geweest met de aankleding en het kampvuurtje. Bijna alle medewerkers van het weeshuis waren er en ook alle vrijwilligers dus het was een leuke mix. Geweldig om de kok en de fysiotherapeut van het weeshuis zo uit hun dak te zien gaan. Wat heb ik genoten zeg!! Ik heb in ieder geval de Afrikaanse dansmoves onder de knie volgens de lokale bevolking dus nu alleen de taal nog haha.


Vandaag en morgen ga ik lekker relaxen op een bedje bij het zwembad met een fantastisch uitzicht op de Nijl. Het afscheid morgen gaat me zwaar vallen en ik denk eerder dat ik \"tot ziens\" ga zeggen in plaats van vaarwel..... Morgenavond begint mijn lange reis naar huis en op kerstavond ben ik weer op Nederlandse bodem. De komende weken ga ik overwegen of ik nog terug wil om mijn project verder uit te werken want er is nog zoveel te doen.... Geloof dat iedereen inmiddels wel in de gaten heeft dat ik een soort van verliefd ben geworden op dit land. De mensen zijn zo vreselijk dankbaar!


Voorlopig is dit mijn laatste blog vanuit Oeganda dus ik ga me voorbereiden op de kou aangezien het hier steeds warmer aan het worden is.... Ik heb de meest bijzondere weken van mijn leven beleefd hier en ik ga het echt nooit meer vergeten! Een ervaring die ik echt iedereen aan kan raden!



Een warme en zonnige groet uit Jinja!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!